Eggciting Products is een bedrijf gericht op de ontwikkeling van ei-bereidingsproducten voor de voedselindustrie. Meest recent is The Eggcheff: een machine die binnen 1 minuut een eitje kookt. Dit product is in eerste instantie alleen verkrijgbaar voor de zakelijke markt, maar zal later ook de consumentenmarkt gaan betreden.
Om dit product goed in de markt te zetten, ontwikkelden wij een online campagne. Hiervoor bedachten wij samen met film en animatiestudio Twelve o’clock twee karakters. Het ene karakter is het succes-ei ‘One-Minute Egg’ dat steeds binnen 1 minuut perfect gekookt uit The Eggcheff springt. Het andere karakter is een normaal ei (genaamd Justin Egg… Just an Egg), dat voortdurend de strijd aangaat om dat ook binnen 1 minuut te realiseren. Hiervoor worden alle mogelijkheden uit de kast getrokken, maar ze mislukken uiteraard één voor één. Doordat de 3D animaties steeds eenzelfde opbouw hebben, maar variëren in de manier waarop Justin zijn doel wil bereiken, wordt de herkenbaarheid van het begrip ‘The Eggcheff’ vergroot en neemt de nieuwsgierigheid naar het wonder-apparaat toe. Het uiteindelijke apparaat wordt pas in de laatste animatie onthuld, op hetzelfde moment dat The Eggcheff op de consumentenmarkt te verkrijgen is.