Bij het ontwikkelen van de nieuwe profilering voor Mulders Berg- en Wandelsport is Vormzuid uitgegaan van het neerzetten van een beleving. Hierbij wordt middels een nieuw corporate deze beleving in de kern aangepakt. Mulders is geen ‘leverancier van te dure wandelschoenen en -benodigdheden voor een beperkt publiek’, maar weerspiegelt duidelijk de tijdgeest van nu en voorziet in ieders behoefte hierin. Het basisidee is dat jij de wereld om je heen kunt gaan ontdekken, op jouw manier, in jouw tempo met de middelen die Mulders jou hierin kan aanreiken. Zowel in product als advies. Vandaar dat bij het logo gezocht is naar een bepaalde dynamiek. Vanuit letterlijk de hoogste punten op aarde is ook het beeldmerk ontwikkeld. De vorm is opgebouwd uit hoogtelijnen. Daarnaast oogt het beeldmerk ook als de bal van je voet, waarmee je letterlijk de wereld gaat ontdekken en aftast. Als laatste refereert het ook aan een vingerafdruk: het meest persoonlijke van een individu. Jij bent bijzonder, het is jouw leven, waarin Mulders jou de perfecte tools kan aanreiken om jouw doelen te bereiken.